Shadia op visite en nog jarig ook!

Maandagmiddag ben ik samen met een local naar Accra gereisd. Hij was voor vakantie 2 weken in Kpando en ging maandag weer terug naar Tema, een wijk aan de rand van Accra. Ik vond het wel fijn om samen te reizen, hierdoor zaten we lekker voorin de bus en was ik ook niet zo alleen. Altijd gezellig om een beetje te kunnen kletsen.

Eenmaal aangekomen in Accra rond 18uur, vroeg ik een taxi om me naar het hotel te brengen. Hij kende het hotel niet maar wist wel in welke wijk het lag omdat het dezelfde naam is: Kokomlemle. Na een tijd te hebben rond gereden kwamen we erachter dat ik niet meer wist waar het hotel was en als we het aan iemand vroegen wist niemand waar dit hotel was.. Zondagavond was m’n telefoon ermee opgehouden dus kon ik aan niemand vragen waar het hotel was en ik kon het ook niet opzoeken. Na een poos hebben we het hotel gelukkig gevonden en was ik nog op tijd om me op te frissen en wat te eten voor ik naar het vliegveld vertrok om Shadia op te halen. Ik had met de taxichauffeur om 20uur afgesproken om naar het vliegveld te gaan.

Om 20uur stond ik buiten te wachten op de chauffeur die om 20.15 nog niet gearriveerd was. Ik heb toen maar om een andere taxichauffeur gevraagd. Binnen een half uur stond ik op het vliegveld en daar heb ik ongeveer 3 kwartier gewacht tot ik Shadia zag lopen. Wat is dat leuk als je een vriendin ziet aankomen lopen! We zijn naar het hotel gegaan hebben flink lopen kletsen en zijn daarna gaan slapen.

De volgende ochtend hebben we de tro tro (bus) naar Kpando gepakt en in de middag gelijk lekker de markt op om stof te kopen en naar de naaister te gaan. We zijn nog even langs de houtbewerker geweest en daarna lekker naar huis en rustig aan gedaan. In de avond hebben we een drankje gedaan bij de Lucky Spot. Weer thuis gekomen zouden we eerst gaan slapen maar toen zagen we dat het al 23.15 uur was en ik was woensdag jarig. We zijn nog 3 kwartier opgebleven en toen kreeg ik een pakket van Shadia. Ze had een pakket mee gekregen van m’n mams met een heleboel kaarten van familie, vrienden en oud collega’s wat ontzettend leuk om te krijgen en te lezen! Op zo’n moment krijg ik wel een beetje heimwee hoor.. Ook zaten er nog 2 kadootjes in! De 1 was een doos met 8 rollen topdrop!! Ik ben hier nog 4 weken, dat betekent 2 rollen per week J Heerlijk! En het andere kadootje is een fotoboek van m’n lieve vriendinnetje Lianne, super lief en super leuk om te zien! Allemaal herinnering van vakanties en feestjes en andere leuke dingen die we hebben gedaan. Het is leuk om te zien dat mensen aan je hebben gedacht. Iedereen heel erg bedankt :).

Voor m’n verjaardag hadden we gepland staan dat we de hoogste berg van west Afrika zouden beklimmen: de Afadjato. De berg is 858 meter hoog. Het was een flinke stijle klim en na 1.5uur waren we boven aangekomen. Waar we een prachtig uitzicht hadden over het gebied. Helaas was het wat bewolkt maar het was alsnog prachtig. En ik was ook wel trots dat we dat even hadden gedaan! Na de berg zijn we nog naar de watervallen gelopen, dit is een wandeling door de jungle waar we aan het einde lekker hebben afgekoeld onder de waterval. Weer thuis aangekomen zijn we gaan douchen en even op bed gaan rusten en daarna snel naar de telefoon winkel voor een nieuwe simkaart want ik wilde natuurlijk wel zien wie me had gefeliciteerd!

Voor de avond hadden we gepland om een wijntje te drinken, we hadden een fles meegenomen uit Accra en daarna een drankje bij de Lucky Spot. Dus na het eten bleef ik nog even aan tafel zitten want er moest nog afgewassen worden enzo.

Komen de dames ineens met een cake met kaarsen, ijs en een doos koekjes aanzetten! Wat een heerlijk toetjes! En daarna kreeg ik ook nog een kadootje, boekensteunen met het Ghanese symbool: Never forget the past. Heel erg bedankt meiden en Blake :D. Zo ver van huis en dan nog zo verwend door iedereen! Top verjaardag!

Reacties

Reacties

Manon

Lieve Iris het is je ook van harte gegund. Wat een leuk idee om op je verjaardag een berg te beklimmen, heel tof. Geniet van al je lekkers en natuurlijk van je vriendin Shadia. Dikke kus

Agnes

Wat leuk Iris,leuk om toch nog zoveel post te krijgen.Gezellig dat Shadia bij je is,geniet er nog maar lekker vanxxx

Richard

Fijn te lezen dat je een fijne verjaardag hebt gehad ben benieuwd naar de foto's van de berg en zo. Nog een maandje en dan ben je alweer thuis, vind ik ook fijn, maar ben blij dat je het naar je zin hebt dus geniet er maar van.
Kus van Papa

Opa Andries

t. Jonge wat leuk een verjaardag zo ver weg en dan toch nog zoveel kaarten krijgen.
Weet je gelijk waarom ik mijn verjaardag ook ver weg ga vieren.
Veel plezier nog Opa

anja

Heee Iris alsnog van harte gefeliciteerd.
En wat leuk al die verhalen.

tante yvonne

Hoi Iris hier nog een verlate reactie, maar gelukkig had je de kaart op tijd. Ik ben blij om te horen dat je daar je echt jarig hebt gevoeld!!! een mooie dag die je niet snel gaat vergeten. een mooie herinnering voor later. Lieve Iris een knuffel van ons allemaal en nog een fijne laatste weken daar.

Groetjes en tot gauw

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change