Nu al ziek..

Ik ben nu iets langer dan een week in Ghana en lig ondertussen al 2 dagen ziek op bed. De ellende is gisteren begonnen. Midden in de nacht werd ik wakker met buikkrampen. Eigenlijk wilde ik niet naar het toilet gaan aangezien er én geen deur én het water uit de tank op was waardoor Ik niet kon doortrekken. Na een uur lang te hebben liggen draaien en de krampen alleen maar erger werden, besloten om beneden toch maar een emmer water te halen om de wc mee door te spoelen. De volgende ochtend voelde ik me wel oké, ik ben met m’n goeie gedrag m’n bed uit gegaan om te gaan werken. Toen ik beneden kwam hoorde ik dat m’n buurjongen ook erg ziek was. Ik ben naar de compound (het vrijwilligershuis) gefietst en daar hoorde ik dat de 3 meiden waarmee ik zou werken ook ziek thuis bleven. Ik voelde me niet fit genoeg om naar het ziekenhuis te fietsen en pakte daarom de taxi, die kost tenslotte toch maar 50 eurocent. In het ziekenhuis had ik best een leuke ochtend, helpen met baby’s wegen en mee kijken met vaccineren. Tegen 10.30uur begon ik het erg koud te krijgen en had zelfs kippenvel, als het minstens 35 graden is buiten is dat niet echt normaal. Toen heb ik toch maar een taxi naar huis gepakt. Vanaf de compound ben ik naar huis gefietst, en dat zul je natuurlijk altijd zien: m’n fiets hield ermee op… Het spatbord klemde m'n achterwiel.

Eenmaal aangekomen in m’n kamer bleek m’n kamergenoot ook ziek te zijn. Ik moest gelijk rennen naar de wc. Gelukkig was de watertank ondertussen bijgevuld waardoor we weer gewoon konden doortrekken en onze handen konden wassen. Ik had me omgekleed en was lekker in bed gaan liggen. En natuurlijk zakte ik ook nog even door m’n bed heen.. Gelukkig zorgt onze coördinator goed voor ons: ze had voldoende water naar boven gebracht, ORS en lekker soep gemaakt. De koffer met verbandspullen staat nog in mijn kamer, dus ik dacht laat ik m’n temperatuur eens meten: 39.5 graden koorts.

Vandaag gaat het gelukkig al wat beter, de koorts is flink gezakt. Helaas nog wel flink aan de diarree. Nu nog even goed uitzieken en hopelijk morgen weer op de been. En natuurlijk is vandaag de stroom uitgevallen en aangezien de zon hier om 18uur al onder gaat liggen we gezellig samen in het donker.

Reacties

Reacties

Richard

Hopelijk gaat t gauw over, misschien moet je kijken of ergens een zaklantaarn kan kopen, als er natuurlijk al winkels zijn?

Lobke

Poeh poeh.. wat een gedoe weer!! Word maar snel weer beter x dikke kuss

Manon

OMG meissie hopelijk knap je snel weer op. Goed drinken blijven en zout nemen maar dat weet je zelf ook wel. Dikke kus vanuit een koud Nederland

Andries@selie.nl

Potverdrie dat is ook wat ik hoop dat je weer snel op de been bent. Mijn nummer is hetzelfde 0651993767 zal morgen kijken wat eventueel in die mails staat Opa

Ellen

Hopelijk ben je alweer helemaal opgeknapt en lekker aan het werk. Leuk om zo mee te kijken.
Ik blijf je volgen, dikke kus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change