Wandeling door de jungle

Van de week hadden Paulina, Louis, Merel, Sharon en ik afgesproken om vandaag naar een waterval te gaan. Om 10uur hadden we afgesproken op de compound (het vrijwiliigershuis). Blake had ons verteld dat er ongeveer 20minuten rijden van ons huis watervallen zouden zijn, omdat het nu droogseizoen is wist hij niet zeker of er wel water zou zijn. Pauline vertrekt volgende week alweer en wilde heel graag vandaag toch de gok wagen en naar de watervallen gaan. We hebben een paar taxichauffeurs aangesproken om te onderhandelen over de prijs. Helaas hadden de taxichauffeurs geen flauw idee waar wij het over hadden. Geen watervallen dus..

Wel wisten de taxichauffeurs ons te vertellen dat er 45minuten rijden hiervandaan watervallen zijn, maarja dat zou wel allemaal even duurder worden aangezien de taxichauffeur dan op ons moet wachten omdat we anders niet meer terug komen. Na even te hebben gediscussieerd toch maar besloten om te gaan en wat was dat een goede keus!

Eenmaal aangekomen bij de office hebben we allemaal 15cedi (3.50euro) betaald voor een gids en zijn we door de jungle naar de waterval gelopen. Maar voordat we de jungle ingingen zijn we eerst nog gestopt bij een huis om een slang te zien. We konden de slang ook in onze nek laten leggen, in eerste instantie dacht ik naa dat hoeft niet. Maar je moet alles een keer proberen in je leven en het is leuk voor de foto! Ik weet niet of ik nog een keer zo een kruipende slang in m’n nek zou willen.. Hierna zijn we begonnen aan onze wandeltocht door de jungle. Wat een prachtige wandeling. We hadden een ontzettend leuke gids genaamd Lucky, wat een Lucky dat we hadden Lucky! Zijn vader heeft een plantage in de jungle, waar we lovefruit hebben gekregen. De vrucht was lekker maar wel erg zuur. Onderweg heeft de gids ons ook de vrucht rond de cacaobonen laten proeven. Om cacaobonen heen zit een witte laag wat zoetzuur smaakt. Als je dit laat drogen krijg je cacaobonen. Later tijdens de wandeling heeft de gids ons nog een ander fruitsoort laten proeven: tomatencactus. Tomatencactus is een rode vrucht met pitten erin, de vrucht en de pit kun je niet eten alleen het witte spul bovenop de pit. Dit is erg zoet en ongeveer de rest van de middag hebben we deze zoete smaak in onze mond gehad. Het water smaakte niet meer naar water maar meer naar limonade.

Na een uur te hebben gelopen kwamen we aan bij de prachtige Tagbo waterval. Deze waterval is 60 meter hoog. En natuurlijk wilden wij ook even zwemmen! Het water was alleen wel steenkoud. Na het zwemmen zijn we weer terug gelopen en naar huis gegaan. Het was een heerlijke zondag! Morgen maar weer eens aan het werk. Om 5.30 uur starten voor de wondverzorging.

tante Yvon

Mooi weer hoor, ik vroeg me al af wat voor piemel dat was op de foto??? dat is vast dat love fruit.
Lieve Iris nog veel mooie avonturen voor jou, en dan hebben wij nog mooie verhalen om te lezen.

het gaat je goed, Groetjes Yvon

Manon

Weer zo n leuk verhaal, heerlijk om te lezen. Jij boft maar met het proeven van al dat fruit dat is aan jou wel besteed. Kus

Elaine

Hey Iris wat leuk om je zo te volgen met je avonturen. Geniet en blijf schrijven en leuke foto,s posten voor de thuisblijvers!

Dikke X Elaine

Richard

Leuk verslag meissie, neem van die tomaten cactus maar wat mee, vast een gat in de markt hier.
Tante Yvon ziet volgens mij overigens overal piemels in hóór, niks van aantrekken dus.
Ben benieuwd naar je volgende verslag.
kus kus

Agnes

Leuk Iertje wat een belevenis door de jungle geweldig geniet nog maar lekker hoorxx

Travel4Change