Voorbereidingstraining

Vandaag om 11 uur begon de voorbereidingstraining van Muses. Dit is een training waarin wordt uitgelegd wat je een beetje kunt verwachten en hoe je het beste met bepaalde situaties kunt omgaan. In de meeste Afrikaanse landen, en ook Ghana, is het gebruikelijk dat kinderen worden geslagen door hun ouders maar ook door leraren. Als dit gebeurd hoe zou je dan het beste kunnen reageren? De trainers legde uit dat het beter is om niet meteen in te grijpen omdat je degene dan voor schut zet tegenover de kinderen. Hierdoor zul je iemand alleen maar boos maken en uiteindelijk niets kunnen bereiken. Het is beter om achteraf met iemand in gesprek te gaan. Maarja dat lijkt me wel erg lastig als het voor je ogen gebeurd.. Ook zullen er veel mensen om geld en/of eten bedelen, er werd uitgelegd dat het beter is om dit niet te geven omdat je binnen no time het hele dorp voor je deur hebt staan. Ook dit zal lastig worden en vooral om de kinderen niks te geven. Ik kan toch niet een heel dorp voorzien van voedsel?.. Ben benieuwd of ik hiermee om kan gaan. Het was een leuke en hele leerzame dag!

Manon

Ja je zal heel wat meemaken en natuurlijk ook wel eens moeten slikken of een traantje weg pinken. Het komt vast goed.

Opa Andries

Dit was het begin , direct gereageerd en nu ga ik verder lezen

Travel4Change